Dr. Makbule Erdem Muayenehanesi
Hizmet Saatleri
Pzt - Cmt: 09:00 - 19:00

Manuel Terapi Nedir?

Oldukça eski bir tarihe sahip olan, tıbbın en eski ve klasik tedavi yöntemlerinden biri “manuel  terapidir.”

“Elle tedavi” olarak da bilinen bu tedavi yöntemi, halk arasında “masaj” ile karıştırılır.

Manuel Terapi Nedir?

Manuel terapi,  herhangi bir makine veya makine kullanmadan el ile yapılan tedavidir. “Elle tedavi” olarak da bilinir.  Tedavi binlerce yıllık tarihe dayanan, bilimsel ve geleneksel bir yöntemdir.  Manuel terapi, zannedildiği gibi “alternatif tıp” yöntemi değildir. Bu tedavi tıp dünyasına bilimsel olarak kendini kanıtlamış ve bilim dalı haline gelmiştir.  Tedavi tamamıyla kanıtlanmış bilgilere dayanır.

Manuel Terapi Nasıl Yapılır?

Manuel terapi öncesi ön muayene ile hastanın sağlık durumu değerlendirilir.  Muayene sonrası hangi hangi tekniğin uygulanacağına karar verilir.  Terapi uygulanacak alanda, oluşmuş olan kemik, kas ve sinir hasarı tespit edilir. Yapılan değerlendirme ardından kişiye özel teknik belirlenir.  Manuel terapi tedavisinde, kas gerginliği, kas spazmı, eklem disfonksiyonunun neden olduğu ağrılar ve şikayetleri azaltmak için bölgedeki eklem ve kaslara özel teknikler uygulanarak uyarılır.

Manuel Terapi  Teknikleri

Tedavi sırasında  masaj da dahil olmak üzere birçok teknik kullanılır.  Manuel terapi de amaç, yumuşak doku ve kaslara basınç uygulanarak kaslarda rahatlama sağlamak ve kan dolaşımını artırmak dır. Bu sayede hasarlı doku parçalanır ve ağrı gibi şikayetler azalır.

Manuel terapi teknikleri şunlardır:

•  Eklemleri ve çevresindeki kasları etkin hale getirmek için  yumuşak doku mobilizasyonu uygulanır.  Yumuşak doku mobilizasyonu, omurgayı saran kasların tamamına uygulanır.
  • Yapısal ve postüral sorunların neden olduğu hastalıklarda ger  ve say tekniği uygulanır. Bu teknik , akut ya da hassas olan sırt şikayetleri için uygundur.
  • Sırta meydana gelmiş ağrılar için eklem mobilizasyonu tekniği kullanılır. Eklem mobilizasyon tekniği sayesinde sertleşmiş olan kaslar gevşetilir ve hareketi kolaylaşır.
  • Hastanın muayene sonucuna göre bu tekniklerden biri yada birkaçı kullanılabilinir.

Manuel Terapinin Faydaları Nelerdir?

• Elle terapide tedavi süresi oldukça hızlıdır. Tedavide ilk seanstan itibaren istenilen sonuç alınabilir.
  • Manuel terapide ağrı ve kas gerginliği hemen gider.
  • Başarı oranı oldukça yüksek bir tedavi yöntemidir.
  • Manuel terapide hiçbir alt yada cihaz kullanılmaz. Bu  sayede hasta istenmeyen kimyasallara maruz kalmaz.

Manuel Terapi Hangi Hastalıklar İçin Kullanılır?

Manuel terapi, iskelet ve kas sistemi ile alakalı birçok hastalığı tedavi eder.

Manuel terapinin kullanıldığı başlıca hastalıklar şunlardır:

• Bel kayması
  • Bel fıtığı
  • Ayak hastalıkları
  • Topuk dikeni
  • Kalça protezinin neden olduğu ağrılar
  • Kalça çıkığı tedavisi
  • Tenisçi dirseği, dirsek ve el bileği sorunları
  • Kas yırtılması
  • Eklem hastalıkları
  • Boyun fıtığı ve boyun düzleşmesi
  • Menisküs gibi diz sorunları

Manuel Terapi Kaç Seans Yapılır?

Manuel terapi seansları kişinin hastalığı ve tedaviye verdiği yanıta göre değişir.   Hastanın şikayetine göre 8-10 seans, yada 40 seansa kadar tedavi devam edebilir.  Manuel terapide seans sıklığı ortalama olarak haftada 2-3 seans olacak şekilde değişir.

Manuel Terapi Fıtığı Geçirir mi?

Manuel terapi fıtık gibi hastalıkların tedavisinde oldukça yaygın kullanılır ve güzel sonuçlar alınır. Manuel terapinin bel ve boyun fıtığı üzerindeki etkisi şunlardır:

Manuel terapinin bel fıtığına etkisi

Bel bölgesinde meydana gelen fizyolojik ve anatomik hareket açılarının kısıtlanması sonucu hareket kabiliyetinin azalması veya eklemin temel hareket fonksiyonunun azalmasına “bel fıtığı” denir. Bel fıtığı, kişinin günlük yaşantısını engelleyen, yaşam konforunu azaltan bir hastalıktır.

Manuel terapi,bel fıtığı sorununda sorunu bütün olarak değerlendirir ve bu hedefte tedaviyi gerçekleştirir. Belin kaybettiği fizyolojik ve anatomik açıları geri kazandırmayı hedefler. Bunun için elle çekme ve burma gibi teknikler kullanılır.

Manuel terapinin boyun fıtığına etkisi

Manuel terapi, bel fıtığında olduğu gibi boyun fıtığında da oldukça etkilidir.  Tedavide öncelik, boyun bölgesinde meydana gelen kısıtlama bölgelerini tespit etmektir. El ile muayene yapılır, ardından radyolojik görüntüleme istenebilir.

Manuel terapi, boyun fıtığı tedavisinde sadece ağrı olan bölgeyi hedef almaz. Omurgayı bütün olarak değerlendirir, gerekli teknikleri ona göre uygular.

Manuel Terapinin Zararı Var mıdır?

Manuel terapi tedavisinde, ilaç, makine ya da cihaz kullanılmaz, bu da tedaviyi oldukça güvenli hale getirir.

Manuel terapi, terapinin uzmanı doktor  tarafından uygulandığı takdirde hiçbir yan etkisi olmayan, zararsız  bir tedavi yöntemidir.  Terapinin uzmanı doktor tarafından yapılmayan tedavi istenmeyen, ciddi sağlık sorunlarına neden olur.

Show TV ile yaptığımız röportaj