Dr. Makbule Erdem Muayenehanesi
Hizmet Saatleri
Pzt - Cmt: 09:00 - 19:00

Ozon Tedavi

Güneşten yayılan ultraviyole ışınlara karşı koruyucu bir kalkan görevi gören ozon, insan sağlığı içinde oldukça faydalıdır.   1902 yılında Dr. H.J Clarke tarafından diyabet, anemi gibi hastalığın tedavisinde  ozon kullanılmaya başlandı. Son zamanlarda ise birçok sağlık sorunun tedavisi ozon sayesinde daha hızlı yapılmakta.

Ozon Nedir?

Ozon, atmosferde bulunan önemli gazlardan biridir. Stratosfer tabakasında bulunur. Güneşin yaydığı zararlı ışınlara karşı koruyucu bir kalkan görevi üstlenir. Ozon aynı zamanda temizleyici ve dezenfekte edici özelliklere sahiptir.

Ozon,  aslında oksijenin yüksek enerji taşıyan halidir, 3 tane oksijen molekülünün bir arada toplanması ile meydana gelmiştir.   Bu molekül oda sıcaklığında gaz halinde bulunur. Ozonun rengi yoktur. Ancak fırtınalı havalarda deniz kenarlarında kendine has kokusu duyulur.

Ozon çok kuvvetli bir antioksidandır. Temizleyici etkisi vardır. Mantar ve virüsleri öldürür.

Dr. Makbule Erdem

Medikal Ozon Nedir?

Medikal alanda kullanılan ozon özel jeneratörler yardımıyla saf oksijenden üretilir. Medikal uygulamalarda kullanılan ozon-oksijen karışımında %3 ila 5 oranında ozon  kullanılır. Bu karışıma “medikal ozon” adı verilir.

Ozon Tedavisi Nedir?

Ozon tedavisi, vücutta meydana gelmiş bir yarayı veya hastalığı tedavi etmek için vücuda ozon gazı uygulamasına denir.  Bazı hastalıkların tedavisinde uzun zamandır kullanılmaktadır.

Ozon tedavisi virüs, mantar, maya gibi mikroorganizmaları yok eder.  Vücuda giren ozon oksijen seviyelerini en iyi şekilde kullanır ve bağışıklık sistemini güçlendirir.

Ayrıca vücutta kan akışını ve kan dolaşımını sağlıklı olmasını sağlar.  Tüm bunların dışında vücudun antioksidan enzimini artırır.

Ozon Tedavisi Nasıl uygulanır?

Ozon vücuda birkaç yöntemle sokulabilir.  Doğrudan damardan verilerek deri altına enjekte edilebilir yada gazlar ve ya sıvılarla karıştırılarak kanla birleştirilir.

Vajina içine, rektum yolla, kas dokusuna, eklem içine uygulanabilir. otohemoterapi, insuflasyon teknikleri kullanılabilir.

Ozon Tedavisi Nelere İyi Gelir?

Ozonun terapötik (tedavi edici) etkisi oldukça geniş kapsamlıdır.  Tıp dünyasında alternatif tıp olarak kabul edilen ozon tedavisi, çeşitli hastalıkların tedavisini destekler, yaraların daha hızlı iyileşmesini sağlar.

Ozon tedavisinin faydaları şunlardır:

• Yaraları iyileştirir
  • Otoimmün bozuklukları giderir. Otoimmün bağışıklık sisteminin sağlıklı çalışmaması ve kendi hücresine zarar vermesi sonucu oluşan hastalıklardır.
  • İnflamatuar sorunlar için etkilidir.
  • Enfeksiyonları yok eder.
  • Kanser tedavisinde kullanılır.
  • Viral bakteriyel ve fungal hastalıkları tedavi eder
  • Dermatolojik sorunları tedavi eder.
  • Metabolizmayı hızlandırır,  daha fazla yağ yakar bu sayede kilo vermeye yardımcı olur.
  • Diyabet kontrolünü sağlar.
  • Kozmetik amaçlı kullanılır.
  • Beyin fonksiyonlarını ve hafızayı güçlendirir.
  • Depresyon nedeniyle oluşan gerginliği giderir.
  • Hormon ve enzim üretimini sağlar.Kasları yumuşatır ve gevşetir.
  • Cildi besler, yaşlanmayı önler.
  • Vücuttan toksinleri, kimyasal maddeleri  uzaklaştırır, detoks etki sağlar.
  • Hücre içi solunum hızlanır bu sayede hücre fonksiyonları sağlıklı hale gelir.
  • Alyuvarların daha fazla oksijen taşımasını sağlar.
  • Ozon tedavisi alyuvar hücrelerinin elastikiyetini artırır. bu sayede vücutta kan akışı artar.
  • Kireçlenmeyi önler, kıkırdak kaybını azaltır.
  • Ağız içi kronik yaraları giderir.
  • Sedef ve atopik dermatit hastalıkları tedavisinde kullanılır.

Ozon Terapi Yöntemleri

Ozon tedavisinin birkaç yöntemi vardır.  Hangi tedavi yönteminin hastaya uygulanacağı hasta muayenesinden sonra karar verilir.

Majör ozon terapisi

Majör ozon terapisinde, kanın akciğerden daha çok oksijen elde etmesi sağlanarak, dokulara daha fazla oksijen gitmesi sağlanır. Majör terapide belli miktarda kan alınır. Alınan  kan şişelere yada medikal torbalara koyarak ozonlanır ve tekrar vücuda geri verilir.

Majör terapi ortalama olarak 15-20 dakika sürer.

Bu terapi sayesinde antioksidan sistemi daha fazla aktif olur.  Ozonlanan kan bağışıklık sistemini güçlendirir, dolaşım sistemini açar ve sağlıklı kan dolaşımı sağlar.

Minör ozon terapi

Minör ozon terapi yönteminde vücuttan alınan kan ozonlanır ve kas içine enjekte edilir.

Minör ozon terapi yöntemi özellikle solunum yolu sorunlarında etkilidir.Bu yöntem astım, zatürre, KOAH gibi akciğer hastalıklarında güvenle kullanılır.

Ayrıca minör terapi dermatolojik hastalıklar, alerjik hastalıklar için tavsiye edilen bir yöntemdir.

Ozon Torbası

Bu yöntem diyabetik ayak lezyonu gibi iyileşmeyen yaraların tedavisinde kullanılır.  Ayrıca nöropatik ağrılar, huzursuz bacak sendromu, dolaşım bozuklukları gibi sorunlarda da torbalama metodu tercih edilir.

Rektal Ozon Nedir?

Rectal ozon, ozon tedavisinin rectal yolla (anal yolla) bağırsaklara uygulanmasıdır. Çoğunlukla majör ozon tedavisi yapılamadığı durumlarda tercih edilir.

Rectal ozon yöntemiyle rectal bölgede oluşan hemoroit, fissür, fistül,  prostat, bazı kadın hastalıklarında uygulanır.  Rektal ozon ortalama olarak 15-20 dakika sürer.

Rektal ozon tedavisinde kullanılan kateter çocuklar için geliştirilen fitil çapından daha küçüktür.

Kimlere Ozon Tedavisi Yapılır?

Ozon tedavisi uygulanan hastalar şunlardır:

• Kalp hastaları
  • Tümörler
  • Kanser
  • Alerjik hastalıklar
  • Sinüzit, astım
  • KOAH
  • Otoimmün hastalıklar
  • Diyabet
  • Romatizmal eklem iltihabı
  • Diyabet
  • Multipl Skleroz
  • Lyme hastalığı
  • Hipertansiyon
  • Raynaud hastalığı
  • Erken evre böbrek yetmezliği olan hastalar
  • Parkinson hastalığı
  • Kronik yorgunluk
  • Alzheimer
  • Bağırsak hastalığı
  • Hemoroit, fistül, fissür
  • Prostat
  • Kadın hastalıkları
  • Dejeneratif eklem rahatsızlıkları
  • Hepatit
  • Omurga iltihabı
  • Sistit
  • Kronik ağrı ve kronik yorgunluk
  • Migren
  • Damar ameliyatı
  • Kulak enfeksiyonları
  • Yaraların tedavisi
  • Ürolojik hastalıklar
  • Diş enfeksiyonları
  • Menisküs yırtıkları

Kimlere Ozon Terapisi Yapılmaz

• Yeni kanama geçirmiş kişilere
  • Yeni kalp krizi geçirmiş kişilere
  • Ozona alerjisi olan kişilere
  • Ozona alerjisi olan astım hastalarına
  • Glukoz 6 fosfat dehidrogenaz enzim eksikliği olan kişilere
  • Kronik kas krampları olan kişilere
  • Kronik pankreatit olan kişilere
  • Tiroid bezi aşırı çalışan kişilere
  • Pıhtılaşma bozukluğu olan kişilere
  • Hamilelere
  • İleri derecede anemi olan kişilere ozon terapisi uygulanmaz.

Show TV ile yaptığımız röportaj